Ibiza 2016; onze tropische vakantie deel 1

Nagenieten is er bijna niet meer bij. Tussen het werk door kijk ik naar buiten en zie een donkere, sombere wereld vol regen. Bah…Het is nog niet zo heel lang geleden dat wij terug kwamen van vakantie en we hier nog even lekker verder konden genieten van het heerlijke warme weer. Begin mei mochten het hele gezin met mijn ouders mee voor een heerlijke vakantie in Ibiza. We hebben genoten…Dank je wel mam!

De week ervoor was hectisch…De kinderen waren al vrij en zelf moest ik nog gewoon werken. De vrijdag voor vertrek kon ik alles eindelijk gaan inpakken. Volgens de vele filmpjes die ik voorbij heb zien komen, kon ik al de kleding het beste in elkaar vouwen, rollen of verweven. Ik heb het geprobeerd en inderdaad! Het heeft zo zijn voordelen! Ik had voor ons slechts twee koffers nodig. Dat is dus twee koffers van nog geen 20 kilo voor vier personen en een week vakantie. Dat is mij nog nooit gelukt om voor elkaar te krijgen! Bizar!

Ik ga op reis Ibiza 2016

Ibiza 2016; De heenreis

De eerste dag was vooral een lange dag. Om 4 uur stonden we klaar op Schiphol. De koffers ingecheckt, klaar om te gaan. Helaas moesten we nog een aantal uren wachten. We vertrokken pas om 6 uur. De vlucht gaat voorspoedig en ook de reis naar het resort gaat (redelijk) vlot. We moeten wel even op een ander vliegtuig wachten, maar we waren voor de lunch klaar met inchecken, uitpakken en installeren. Eerst maar eens het buffet checken. We hebben een All-inclusive geboekt op Hotel Invisa Figueral Resort. Dit resort bestaat uit twee delen. Cala Verde en Cala Blanca. In deze periode van het jaar is alleen Cala Blanca nog open.

Het buffet is verbazend uitgebreid. Zelfs de gezonde gast wordt hier op zijn wenken bediend. Grote hoeveelheden fruit, salades en zelfs Superfood als Qinoazaden, chiazaden en cranberry’s staan uitgestald over maar liefst 2 buffetten. Niet slecht! De rest van het buffet is zeer uitgebreid en voor ieder wat wils. Zelfs ik had moeite met kiezen en over het algemeen ben ik niet zo’n uitgebreide eter. Nu zag het er zo lekker uit dat zelfs ik regelmatig wat ging “proeven”.

Ibiza 2016-7

Prachtig uitzicht

Het resort lag aan zee met prachtige uitzichten, echter het strand was alleen te bereiken via een redelijk steile en lange trap. Er werd wel een flinke conditie verwacht, want ook elders op het park liepen de paden met bergen en dalen. Het was af en toe zelf behoorlijk aanzetten om boven te komen.

Het park was verder nog overcompleet voor woorden. Ze hadden drie zwembaden waarvan 1 zwembad “adults only” was met mooie loungestoelen. Het zwembad beneden was het meeste lawaai. Daar was namelijk ook de basis van het entertainmentteam en werden de kinderen verzameld en naderhand ook weer terug gebracht. Wanneer wij wilden gaan zwemmen, trokken we naar het hoofdgebouw met een binnen en buiten zwembad. Het viel me trouwens ook op dat alle zwembaden beschikte over een badmeester en die bleken behoorlijk streng!

Ibiza 2016-1

Veel vertier voor de kinderen

Tussen de twee vakantieparken lag nog een waar pareltje verscholen voor de kinderen. Het park beschikte over flink wat sportvelden, een omheinde miniclub (waarover straks wat meer) en een enorm piratenschip als waterpark! Om de paar minuten werd er een grote emmer gevuld met water, net zo lang tot hij omvalt. Resultaat: een enorme plons met water over het piratenschip en een waterval over de kinderen heen. Hilariteit verzekerd.

De miniclub is haast een onneembare vesting. Bij aankomst moet je aanbellen en wachten tot de poort open gaat. Dit wordt alleen open gemaakt door de eindverantwoordelijke van de miniclub. Zij (of hij) heeft de verantwoordelijkheid wie binnen komt en wie niet. Over het algemeen kom je wel binnen hoor, maar ik vind dit wel een geruststellende gedachte. Binnen in de miniclub is er een grote speeltuin, een ruime om te knutselen en een aparte kinderzwembad die alleen geopend wordt wanneer er supervisie is. Het voelt heel erg veilig. Uiteindelijk kan je er voor kiezen om jouw kind daar te laten onder supervisie van het animatieteam of je kan er voor kiezen om erbij te blijven. Het mag allemaal. Wij kozen om Isis toch daar te laten zonder ons. We bleven in het begin er wel eventjes bij, maar vervolgens hadden we het gevoel dat ze te veel aan ons hing. Uiteindelijk zijn wel lekker op een terrasje gaan zitten en hebben we haar weer om zes uur opgehaald op het afgesproken punt. Ze bleek het geweldig gehad te hebben en de rest van de week was ze dan ook regelmatig bij de miniclub te vinden.

Bloemen Ibiza 2016-10

Word vervolgd!

Ik merk dat ik maar loop te ratelen. Ik heb nu slechts de accommodatie beschreven en ik ben al meer dan 800 woorden verder. Ik heb het dan ook nog niet eens gehad over de super mooie tuin die ze hadden met prachtige rozen! De foto hierboven heb ik zelf daar gemaakt! Ik zal het verhaal verder niet al te lang maken. Wordt vervolgd!

Over Linda

Aangenaam...Linda, mama van 2 heerlijke dochters die heel goed weten wat ze willen. Ik neem ze mee langs leuke activiteiten waarvan ze de les (hopelijk) meenemen in het leven.