DVD Review: Night at the Museum 3 1

Review

Smile my boy, It’s Sunrise

Met deze laatste woorden nam Robin Williams afscheid in zijn laatste film. Voor Robin was het zijn laatste rol. En dat niet alleen, ook Mickey Rooney kon deze film niet meer met zijn eigen ogen gaan zien. Twee grootheden uit onze filmgeschiedenis. Respect. Een gedenkwaardig moment dat ze deze film nog te zien zijn!

We hebben het hier over de film “Night at the museum 3” De film is inmiddels al uit de bioscoop verdwenen en dan is het de beurt aan de winkels om deze dvd te gaan promoten voor een laatste, extra boost voor de omzet van de film. Afgelopen weekend was het de beurt aan een aantal genodigden om deze film voor de eerste keer op dvd te bewonderen.

Night at the museum naturalisVoor de release van deze film waren we uitgenodigd bij Naturalis in Leiden. Vanaf de dag dat de uitnodiging in onze mailbox verscheen, heeft Emma er bijzonder naar uit gekeken. Naturalis is al een van haar favorieten onder de musea en ook de twee vorige delen van de trilogie “Night at the museum” viel bij haar bijzonder in de smaak. Wanneer je dan uitgenodigd wordt voor een bijeenkomst met deze twee onderwerpen gecombineerd, dan weet je al dat ze niet lang erover heeft nagedacht. Natuurlijk wilde ze van de partij zijn!

Rondleiding

Na ontvangst werden de gidsen aan ons voorgesteld. Geheimzinnig werd er uitgelegd, door een van de gidsen, dat ze hier meestal gedurende de dag aan het werk zijn. Echter…ze vertrouwen het niet meer, er gebeurd regelmatig iets vreemds. Soms, heel soms merkte ze dat de dieren en dino’s er niet meer bij stonden, zoals ze hen die avond ervoor hadden achter gelaten. Zou het dan toch waar zijn? Zouden de dieren en dino’s in de nacht dan toch bij Naturalis tot leven komen? Zou het?

Night at the museum rondleidingNight at the museum collectieMet die woorden werden we meegenomen naar het museum. De groep was opgedeeld in twee groepen en wij mochten ons eerst vergapen aan de verschillende soorten dieren die het museum rijk is. We leerden daar dat alle dieren (op de vissen na) ook echt geleefd hebben. We leerden Dexter (het aapje uit de film) zijn broertje kennen bij de groep apen en we zagen koningscobra’s van dichtbij.

Night at the museum dinoDe volgende stop was de bottencollectie van het museum. Ik zeg het wat oneerbiedig, maar feitelijk blijft het een bottencollectie. Het was wel indrukwekkend om te zien hoe groot de botten waren. Ik kan niet wachten tot de T-rex opgebouwd is, die pas geleden is aangekomen bij Naturalis. Wat een enorm indrukwekkend gezicht zal dat zijn! Hopelijk kunnen we in 2016 het eindelijk meemaken.

Night at the museum doe en ontdekNight at the museum ontdektNa een rondleiding van ruim een uur, mochten we zelf nog even rondsnuffelen in het museum. Emma schoot gelijk door naar tentoonstelling Superzintuigen. De vorige keer dat waren, was het te druk om alles te behandelen. Een mooie gelegenheid om die superzintuigen nog eens te doen. Met nog een 10 minuten op de klok deden we ook nog even de eerste verdieping aan met doe en ontdek. Na een half uur vrije tijd werden we weer terug verwacht in de ontvangstruimte voor de film. Popcorn klaar, drinken bij de hand en kijken maar!

night_at_the_museum_3_secret_of_the_tomb_poster_3Night at the museum 3; De film

Night at the museum 3 is het laatste deel uit de trilogie van 20th Century Fox, geregisseerd door Shawn Levy. Het verhaal speelt zich af in een museum, die in bezit is van een tablet met magische krachten, waardoor alle inwoners van het museum tot leven komen. Wanneer je de eerste twee delen nog niet had gezien, dan zou ik die wel eerst gaan bekijken. Het zijn zeer vermakelijke films en de oorsprong van de magie in die tablet wordt dan ook duidelijk.

Deze film begint met de beelden van de oude opgraving van de tablet. Inmiddels is het jaren later en blijkt de tablet zijn krachten te verliezen. Nachtwaker Larry gaat op onderzoek uit en komt, samen met een aantal inwoners van het museum erachter dat ze naar Engeland moeten. Daar ligt namelijk het antwoord. Een hilarische reis volgt. Ik zal verder niet te veel verklappen, je moet de film maar kijken!

Wat vonden wij van Night at the museum 3?

Emma heeft de gehele film haar aandacht bij de film kunnen houden en dat is ook wel bijzonder te noemen. Meestal dwaalt ze af, wanneer er een rustig moment in zit en helemaal wanneer ze de ondertiteling moet lezen. Ze kon de film goed volgen en ook de ondertiteling was duidelijk te lezen. In de rit terug naar huis vroeg ik haar wat ze van de film vond. Spannend, Grappig en Leerzaam waren enkele steekwoorden die ze mij gaf.

Het klinkt misschien gek om bij een film als deze het woord leerzaam in de mond te gebruiken, maar toch..an passant kreeg ze toch nog wat mee over hoe het eruit heeft gezien in het verleden. En beelden zeggen vaak meer dan duizend woorden… Naast de uit de geschiedenis gerelateerde settings uit de vorige film, werden er deze film vooral settings laten zien uit de tijd van ridders en jonkvrouwen.

Ik zelf vond de film vermakelijk, maar niet vernieuwend. De verhaallijn lijkt op die van de vorige twee films en zelfs sommige grappen komen overeen met de eerdere verhalen, enkel in een nieuw jasje. Toch bleef ik gebiologeerd kijken als een kind in een snoepkraam. De scenes wisselden elkaar in een hoog tempo af en ik verveelde mij geen moment. Deze film is dus juist uitstekend geschikt voor kinderen. Misschien voor de kleinere kinderen, die nog niet kunnen lezen, ook in het Nederlands gesproken uitbrengen? Want dat is wel wat ik met deze DVD mis!

Over Linda

Aangenaam...Linda, mama van 2 heerlijke dochters die heel goed weten wat ze willen. Ik neem ze mee langs leuke activiteiten waarvan ze de les (hopelijk) meenemen in het leven.

Een gedachte over “DVD Review: Night at the Museum 3