Vakantie in Zeeland

Afgelopen zomer zijn wij op vakantie geweest naar Zeeland. Naar het plaatsje Breskens om precies te zijn. Tot nu toe had ik nog zoveel artikelen in mijn hoofd, die eerst geschreven moesten worden, dat een verhaal over onze vakantie er nog bij in is geschoten.

Eind juli reden wij naar Breskens, een heerlijk vissersdorpje aan de kust van Zeeland. Ik was er nog nooit op vakantie geweest, althans niet wat ik mij kon herinneren. Later hoorde ik wel van mijn ouders dat we er wel op vakantie zijn geweest. Ik was echter zo jong, dat ik dat dus niet meer weet.happyNa een uur of drie rijden (we hebben wel rustig aan gedaan, het is tenslotte vakantie) kwamen we aan bij Roompot Zeebad. De eerste indrukken waren goed. Het park bestaat uit drie gedeelten waarvan wij te gast zouden zijn in Fort Soleil. De andere delen van het park bestaat uit een camping en een gedeelte met stacaravans. In de kleine receptie werden wij uitstekend geholpen en binnen no-time zaten we in het huisje.

Het huisjes bleek na de eerste inspectie van ons gezin in orde. Geen overdadige luxe, maar dat wisten wij van te voren. Alles was gewoon aanwezig zoals de site van te voren had aangegeven. Niets mis dus. De vloer was wel wat smerig, maar dit had ik een dag later al opgelost door een bezoekje aan de Action. Ik weet, er zijn altijd weer gezinnen die hier over vallen, maar kom op! Tijdens twee weken zonder schoonmaker moet je zelf ook wel eens door het huisje heen.  Zwabber, schoonmaakmiddelen en dweilen maar! Wil je dit niet, dan kan je maar beter in een hotel gaan zitten.zand schepHet park zelf was niet uitbundig luxe. Ook dit wisten we van te voren. We hadden speciaal gekozen voor deze locatie vanwege de afstand naar het strand, prijs en aanwezigheid van binnenzwembad. Dat er geen ballenbak, indoor speeltuin of luxe restaurants was voor ons geen probleem. Daar kies je dan voor.

‘S avonds begon er lichtelijk een probleem te ontstaan. Mijn beide dochters waren doodmoe. Geen probleem zul je denken…Fout! Wanneer zij echt moe worden, dan gaan ze keten en niet zo’n klein beetje ook ! Tel daarbij op dat de gordijnen op de slaapkamers te dun waren en het feest is compleet. Ze zijn compleet los gegaan!Zee closeupZo rond een uur of 10 wist ik het niet meer. Vriendlief was nog niet thuis (hij was vanwege zijn hobby niet meegegaan met ons en zou een dag later aankomen) en heb uit wanhoop mijn ouders gebeld. Mijn jongste stond op een gegeven moment zelfs weer naast haar bed, aangekleed en haar koffer weer ingepakt! Ze wist het zeker…Ze wilde naar huis!

Uiteindelijk, na een telefoontje van ruim een half uur met mijn moeder en daarna nog een uur bellen met vriendlief, die inmiddels thuis was gekomen, zijn ze dan toch in slaap gevallen. Uitgeput ben ik toen ook maar vroeg in bed gekropen. De volgende dag kwam vriendlief met de oplossing…Vuilniszakken! Niet om ze in te stoppen, zo erg was het nu ook niet, maar om voor hun ramen te plakken. We hebben de rest van de vakantie geen enkel probleem meer gehad om ze naar bed te doen. Gelukkig maar!Boot zeeDit was ook het enige minpuntje van de vakantie. In die twee weken hebben we slechts 2 slechte dagen gehad en voor de rest hebben we heerlijk genoten. Uiteindelijk hadden we zelfs nog tijd te kort!

Over het huisje hebben we niets te klagen gehad. Of toch wel..twee dingen. De eerste zijn de sleutels die je krijgt of liever gezegd sleutel. Het is er maar 1. Op zich niet erg, maar als je de deur uitgaat en met je verstrooide hoofd de sleutel binnen laat liggen, dan heb je een probleem. Zeker als inmiddels de receptie ook al dicht is. We zijn het gewend dat we 2 sleutels hebben en dan heb ik er altijd 1 in mijn tas zitten en die tas heb ik altijd bij me! Helaas pindakaas dus.Duin wandelingDe tweede was het internet. Van te voren had ik gevraagd of er wifi op het park was. Ze hadden aangegeven dat er wel wifi was, maar dat dit niet overal goed te ontvangen was. Helaas voor ons was dit dus het geval in ons huisje. Op zich geen probleem, maar dat je in zowat heel Zeeland bijna geen bereik heb met het 3G-netwerk was een ander verhaal. Dat was dus wel een domper, maar daar kon het park zelf niets aan doen. Wanneer we de volgende dag wilden plannen qua route, tijd en weer, waren we een hele avond bezig! Daarbij moest ik dan zelfs nog boven gaan zitten, want daar hadden we in sommige gevallen tenminste nog een beetje bereik!Zand kuil gravenQua prijs/kwaliteit was deze vakantie prima te noemen. We hebben ons geen dag verveeld. Wij hadden deze twee weken ook fietsen en een bolderkar gehuurd. Dit bleek geen overbodige luxe. Je kunt er heerlijk fietsen. Het dorpje Breskens is om de hoek en ook de veerboot ligt dicht bij, waardoor je snel in Vlissingen bent. Ideaal! De bolderkar was een verademing om mee naar het strand te gaan. Geen gesjouw met tassen, emmertjes, schepjes en parasols. Zelfs de kidz konden nog op sleeptouw genomen worden en ook de bagage die mijn ouders tijdens hun weekendje over mee hadden genomen, kon er prima in vervoerd worden.Zee zwemmenVoor de tieners is er echter slecht nieuws. Naast het strand is er voor jullie hier op het park niets te doen. Dit park is bij voorkeur voor de baby’s tot en met de basisschoolkinderen en dat is op dit park ook te merken. Tieners zal je hier weinig tegen komen.Zeester handAls ik deze vakantie in een paar worden moet samenvatten:
Relaxed!
Zonnig!
Prima vermaakt!
Ik zou er zo weer naar toe gaan.Haaientanden zoekenIk zou over deze vakantie nog wel uren door kunnen schrijven, maar dat wil ik jullie niet aan doen. Wel zal ik komende weken nog regelmatig een dagje weg uit de doeken doen, die we in deze vakantie ondernomen hebben.

Over Linda

Aangenaam...Linda, mama van 2 heerlijke dochters die heel goed weten wat ze willen. Ik neem ze mee langs leuke activiteiten waarvan ze de les (hopelijk) meenemen in het leven.